Tapahtunutta 2018

PoTS STIPENDIT

Porin Teknillisen Seuran 100-vuotisjuhlan kunniaksi seura jakoi kaksi stipendiä ja Teklojen lahjoitaman stipendin. Jokainen stipendi oli arvoltaan 300 €. Arviointikriteereinä käytettiin seuraavia: nopea valmistuminen ja hyvät arvosanat sekä Satakunnan alueen yritykselle tehty opinnäytetyö arvosanalla 5. Stipendit myönnettiin seuraaville korkeakoulujen ehdotusten pohjalta:

– Soili Ketomäki, TTY, PoTSin stipendi: Opinnäytetyö Welado Oy:lle aiheesta Palvelumuotoilu asiantuntijapalvelujen asiakaslähtöisen toimintatavan kehittämisessä

– Mikko Virta, SAMK, PoTSin stipendi: Opinnäytetyö Metallikiillotus Vesa Virta Oy:lle aiheesta SFS-EN 1090-1 mukaisen laadunhallintajärjestelmän kehittäminen

– Katariina Aikala, SAMK, Teklojen stipendi: Opinnäytetyö Aurubis Finland Oy:lle aiheesta Konetehojen päivitys tuotannonsuunnittelua varten

PoTS Esitelmätilaisuus – DNA ja 5G-verkot

Seuran tilaisuudessa Mikko Kannisto, DNA Oyj, esitelmöi DNA-yhtiöstä ja 5G-verkkojen tekniikasta sekä palveluista. Veikko Naire loi katsauksen Finda Oy:n taustoihin ja historiaan.

PoTS-vierailu: LNG-terminaali – Skangas

Seura vieraili 7.11.2018 LNG-terminaalissa Skangasin vieraana.

PoTS-vierailu:

Porin Teknillisen Seura vieraili keskiviikkona 11.4.2018 Satakunnan ammattikorkeakoulussa.

VUOSIKOKOUS 2018

Porin teknillisen seuran sääntömääräinen vuosikokous pidettiin tiistaina 27.2.2018 Porin Suomalaisella Klubilla.

Tilaisuudessa seuran 100-vuotista taivalta esitteli valmistumassa olevan seuran 100-vuotishistoriikin kirjoittaja Kristian Lindroos.